سه‌شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 17
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
بانک ایران زمین با راه اندازی اپلیکیشن جهش، به صورت رسمی، وارد خدمات شخصی‌سازی شده است. شخصی سازی، به این بانک کمک می‌کند که محصولات مختص به مشتریان را به واسطه تحلیل شیوه‌های مصرف مالی آنها، طراحی کند.  
کد خبر: ۷۱۳۶۲

تیتر20 - توسعه نئوبانک ها، با هدف تامین نیازهای مشتریان بانک ها، به یک ضرورت تبدیل شده است. یکی از بسترهایی که بر روی خدمات نئوبانک ها، ارائه می‌شود، شخصی‌سازی اپلیکیشن محور است. شخصی‌سازی در بانکداری، شامل تطبیق خدمات و محصولات بانکی با نیازها و ترجیحات منحصر به فرد هر مشتری است. 


«ایران زمین»، اولین بانک کشور در زمینه ارائه خدمات شخصی‌سازی محسوب می‌شود. راه اندازی اپلیکیشن «جهش» با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی، به همین منظور انجام شده است. قرار شده است که جهش، به جامعه جهاد دانشگاهی و به ویژه اساتید دانشگاه، دانشجویان نخبه، پزشکان و پرستاران، خدمات شخصی‌سازی را ارائه دهد. 


به بیان دیگر، جهش یک پلتفرم «نئوبانک سازمانی» محسوب می‌شود که در ذیل «بانک داری دیجیتال» قرار می‌گیرد. جهش به ایران زمین، کمک می‌کند که تسلط خود را بر بازار خدمات مالی افزایش دهد و امکانات منحصر به فردی را در اختیار مشتریان بگذارد. اما شخصی سازی، چگونه نیازهای مشتریان و ترجیحات آن را توسعه می‌دهد؟ 


نقش یادگیری عمیق در شخصی‌سازی 
الگوریتم‌هایی که توسعه دهندگان نرم افزارهای بانکداری دیجیتال توسعه می‌دهند، برای شخصی‌سازی کاربرد دارند. الگورتیم‌های سازگار با توابع یادگیری عمیق (Deep Learning)، بنیان شخصی‌سازی خدمات بانکی را تشکیل می‌دهند. الگوریتم‌هایی که با یادگیری عمیق، بهینه شده اند، رفتار مصرف کنندگان اپلیکیشن‌ها را بررسی می‌کنند و از آَنها یاد می‌گیرند تا خود را با ترجیحات آن‌ها هماهنگ کنند.

 
الگوریتم ها، از داده‌های مربوط به اهداف مالی، عادات خرج کردن، و تحمل ریسک مشتری برای ارائه پیشنهادات مرتبط و به موقع به آن‌ها استفاده می‌کند. داده، همه آن چیزی است که الگوریتم‌های شخصی ساز، به آن نیاز دارند. تجربه بانکداری شخصی هم برای بانک‌ها و هم برای مشتریان سودمند است. در واقع، شخصی سازی، یک رابطه برد-برد بین طرفین از طریق خدمات مالی و مشاوره هدفمند از یک طرف و وفاداری و اعتماد از سوی دیگر کمک می‌کند. اما مزیت این فناوری برای کسب و کارها چیست و بانک ایران زمین چگونه می‌تواند کسب و کارها را در منطومه بانک داری دیجیتال خود قرار دهد؟ 


اهمیت شخصی‌سازی برای کسب و کارها 
واقعیت این است که بانک‌ها به دنبال ایجاد رابطه برد-برد با کسب و کارهایی هستند که می‌توانند و می‌خواهند که به اعتبار داده‌های خود، خدمات مالی و مشاوره را دریافت کنند. اینگونه، هر کسب و کار متصل به شخصی سازی، دارای یک پنل خدمات شخصی می‌شود که نزد بانک، اعتبار او محسوب می‌شود. 


شرکت نکلو (neklo) که بر روی سودآورسازی راهکارهای نرم افزاری برای کسب و کارها کار می‌کند، نظرسنجی را پیرامون رضایت کسب و کارها از شخصی‌سازی انجام داده است. پرسش‌های این نظرسنجی با کسب و کارها در میان گذاشته شدند. یکی از پرسش‌ها این بود که «آیا درآمد کسب و کارها شما با استفاده از شخصی‌سازی افزایش یافته است؟» 


بیشتر کسب و کارهای شرکت کننده در این نظرسنجی، اعلام کرده‌اند که درآمد آن‌ها به دنبال بهره بردن از راهکارهای شخصی‌سازی در بانکداری دیجیتال، ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است. برخی کسب و کارها هم تا ۲۵ درصد افزایش درآمد را گزارش کرده اند. 


فرصتی درآمدزا برای ایران زمین 
نظرسنجی نکلو، نشان می‌دهد که درآمد بانک هم می‌تواند ۱۰ درصد از محل ارائه شخصی‌سازی افزایش یابد. اینگونه بانک ایران زمین، هم می‌تواند درآمدهایش را افزایش دهد و هم کسب و کارها را به عنوان دارایی‌های ارزشمند خود حفظ کند. در واقع، بانک می‌تواند، مشتریان وفادار خود را افزایش دهد.

 
بر این اساس، بانک ایران زمین محصولات خود را بر حسب شیوه مصرف مشتریان، طراحی می‌سازد. ضمن اینکه، مشاوره و خدمات شخصی را سازماندهی می‌کند. با این روش، روابط معنادار و محکمی بین ایران زمین و مشتریانش ایجاد می‌شود. 


در این رابطه برد-برد، RM (بازاریابی رابطه مند) و CLV (ارزش طول عمر مشتری) بانک ایران زمین رشد می‌کند. بر همین اساس، کسب و کارها و سایر مشتریان، برای بانک به ارزش اقتصادی تبدیل می‌شوند. در کل، ایران زمین با سرمایه‌گذاری بر روی خدمات دارای قابلیت‌های شخصی سازی، برند خود نزد مشتریان را معتبرتر می‌سازد و مشتریان کوتاه مدت را به مشتریان بلندمدت تبدیل می‌کند. اینگونه هم با هم سود می‌کنند.

ارسال نظرات
موضوعات روز